Ulotność odniesionych sukcesów, potwierdziła hipotezę, że skuteczność przewagi konkurencyjnej uzależniona jest od umiejętności rekonstrukcji realizowanej strategii i modelu biznesowego. Częstotliwość dokonujących się zmian, ich głębokość oraz struktura kreują potrzebę budowania nowych kompetencji: umiejętności odczytywania i właściwej interpretacji wydarzeń dokonujących się w otaczającym przedsiębiorstwo środowisku. Organizacje nie posiadające tych umiejętności, zostaną wyeliminowane z rynku. Można domniemać, że dokonująca się polaryzacja rynku okiennego będzie odbywała się w minimum dwóch etapach:
Pierwszy, w którym uczestniczymy, został zdominowany trzema kompetencjami wyrażonymi umiejętnościami:
1. Uzyskania stosunkowo wysokiego, powtarzalnego poziomu jakościowego.
2. Elastyczności wyrażonej zdolnością skutecznego zarządzania wielkością produkcji: od niewielkich do bardzo dużych ilości.
3. Stosowania konkurencyjnych cen.